Gazdaság,  Hírek

Októberben államosítják a Greater Anglia vasúttársaságot

A Greater Anglia vasúttársaság, amely az Egyesült Királyság keleti részén, Essex, Suffolk, Norfolk, Cambridgeshire és Hertfordshire területein, valamint Londonba is közlekedtet vonatokat, bejelentette, hogy 2023 október 12-én nemzeti tulajdonba kerül. A társaság vezetősége hangsúlyozta, hogy az átállás során a vonatjáratok, menetrendek és állomási létesítmények működése nem fog változni, a munkavállalók szerepei pedig átkerülnek a közszolgáltatás keretein belül. Martin Beable, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a cég továbbra is a szolgáltatások biztosítására összpontosít, míg a közlekedési minisztérium célja a zökkenőmentes átmenet megvalósítása.

A Greater Anglia üzemelteti azokat a vonatokat, amelyek eljutnak a Stansted Express repülőtéri szolgáltatásához is, ami különösen fontos a Londonba érkező utasok számára. Az átállás előzményei között szerepel, hogy tavaly decemberben már bejelentették, hogy a társaság 2025-re közszolgáltatás keretein belül működik majd. A brit kormány azt állítja, hogy a közszolgáltatásra való átállás évente akár 150 millió font megtakarítást is hozhat, és célja a késések és törlések számának csökkentése.

A közlekedési minisztérium szóvivője kiemelte, hogy a szolgáltatások állami tulajdonba vétele lehetővé teszi a vasúti pálya és a vonatok összekapcsolását, így hosszú távon a legjobb értékű szolgáltatások nyújtását biztosítja az adófizetők számára. A minisztérium szorosan együttműködik az üzemeltetőkkel, hogy zökkenőmentes és problémamentes átmenetet biztosítson az utasok számára.

A kormány nemcsak a Greater Angliát, hanem a South Western Railway-t is nemzeti tulajdonba veszi ebben a hónapban, míg a c2c szolgáltató átvétele júliusban fog megtörténni. A Munkáspárt novemberben elfogadta az Utas Vasúti Szolgáltatások (Közszolgáltatás) Törvényét, amely lehetővé teszi számukra, hogy éljenek ezekkel a hatáskörökkel. A kormány tervei között szerepel egy új, független ügynökség, a Great British Railways (GBR) létrehozása, amely átvállalja a magáncégek által kezelt szolgáltatási szerződéseket, ahogy azok lejárnak az elkövetkező években.

Pam Cox, a Munkáspárt kolchesteri parlamenti képviselője elmondta, hogy büszke arra, hogy részt vett a törvény megszavazásában, és biztos benne, hogy ez a megközelítés „jobb és megbízhatóbb” vonatjáratokat fog eredményezni. Ugyanakkor Will Russell, a Brentwoodi Városi Tanács konzervatív csoportjának vezetője figyelmeztetett, hogy az állami tulajdonba vétel esetleg „elnyomhatja a versenyt”. Szerinte az állami tulajdonlás terhet jelenthet az adófizetők számára, mivel a gyengén teljesítő szolgáltatások támogatása anyagi következményekkel járhat, elvonva a forrásokat az alapvető közszolgáltatásoktól.

A közlekedési szolgáltatások nemzeti tulajdonba vétele tehát széleskörű diskurzusokat generál a közlekedés jövőjéről az Egyesült Királyságban. A közszolgáltatásra való áttérés nemcsak gazdasági szempontokat érint, hanem a szolgáltatások minőségét és megbízhatóságát is. Az utasok számára az átszervezés során fontos lesz, hogy a megszokott szolgáltatások és menetrendek ne változzanak meg drasztikusan, és a mindenki által elvárt színvonalon maradjanak. Az elkövetkező hónapokban a közlekedési minisztérium és a vasúti szolgáltatók közötti folyamatos párbeszéd kulcsszerepet játszik majd abban, hogy a közlekedési szektor gördülékeny átállása megvalósuljon, biztosítva ezzel a közlekedés zavartalanságát és a szolgáltatások folyamatos elérhetőségét az utasok számára.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cgr5jvkw1v2o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük